• 0174 - 416 580

Fitness is een verzamelnaam voor de activiteiten die ervoor zorgen dat je in een betere algehele conditie komt. Over het algemeen is fitness er op gericht het lichaam te belasten, waardoor de belastbaarheid vergroot wordt. Met het juiste programma en onder goede begeleiding zorgen fitnessactiviteiten ervoor dat het lichaam terug in balans komt! Met fitness kunt je op eigen tempo individueel trainen. Wat uw doel om te trainen ook is, bij The Gym ben je altijd op het juiste adres!

Er zijn verschillende doelen die je door middel van fitness kunt bereiken:

  • Spierontwikkeling
  • Spierversteviging
  • Sportspecifieke trainingen
  • Conditie verbetering
  • Gewichtsverlies

Fitness is grofweg in te delen in twee categorieën: cardiotraining en krachttraining.

Cardio is een afkorting van cardiovasculair wat letterlijk betekent ‘met betrekking tot hart en bloedvaten’. Cardiotraining is elke vorm van lichaamsbeweging waarbij jij je hart stevig laat werken voor een langere periode. Het is een vorm van aerobe training. Aeroob betekent ‘met zuurstof’ en een aerobe training is een training met een lage tot matige intensiteit waarbij je veel zuurstof nodig hebt. Voor cardiotraining kun je kiezen uit diverse opties zoals bijvoorbeeld een training op de loopband, crosstrainer of roeimachine.

Krachttraining is eigenlijk niets meer dan het doen van spierverstevigende oefeningen. In tegenstelling tot cardiotraining is het een anaerobe training (training zonder zuurstof), wat inhoudt dat het een training is die bestaat uit korte, explosieve bewegingen waarbij de spieren samentrekken. Er zijn verschillende apparaten en gewichten waarmee je verschillende spiergroepen kunt trainen. Tijdens het trainen van je spieren zorg je er eigenlijk voor dat ze beschadigd raken. Na de training zal het lichaam er alles aan doen om deze kleine beschadigingen (kleine scheurtjes in de spiervezels) te herstellen en de spieren sterker te maken voor het geval het lichaam weer aan een zwaardere belasting wordt blootgesteld. Zo wordt je elke training weer iets sterker en werk je aan je spieren.

Dat krachttraining alleen voor mannen of voor mensen die er als een bodybuilder uit willen zien is, is natuurlijk niet waar. Het is juist iets dat eigenlijk iedereen zou moeten doen. Iedereen heeft er profijt van om zijn/haar spieren sterker te maken. Een leuk weetje voor mensen die graag af willen vallen is dat dit door de combinatie van cardio- en krachttraining het beste te realiseren is. Spieren verbruiken altijd energie, ook in rust. Door meer spieren te kweken verbrand je zodoende ook meer energie in rust!

Voorbereidingen & tips voor de fitness training

  • Zorg voor stevige, schone sportschoenen
  • Neem een handdoek en bidon of flesje water mee
  • Trek goedzittende (schone) trainingskleding aan

Gratis proefles?

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je een keer een groepsles uitproberen? Natuurlijk is dit altijd mogelijk. Bel ons even voor een afspraak op 0174-416580 of vraag via onderstaande button een gratis dagpas aan. Met deze dagpas kun je alle fitnessfaciliteiten van The Gym één dag gratis uitproberen, meedoen met alle groepslessen, de sfeer proeven én gezellig afsluiten met een lekker kopje koffie, thee of sportdrank.

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

  • Fitcentre The Gym, Buijs Ballotstraat 1, 2693 BD 's-Gravenzande
  • 0174 - 416 580
  • Sportschoolthegym
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • KvK: 58557997

Fitcentre The Gym

Stuur ons een bericht

  Mail is not sent.   Your email has been sent.
Top